keskiviikko 25. toukokuuta 2016

Loppuviikko/ End of the week

19.5.- 21.5.2016

Torstaina olin hälytyskeskuksessa. Minulla oli todella mukava työkaveri siellä, joimme aamusta kahvit ja aloitimme aamun rennosti. Mielestäni oli outoa, että he keittivät kahvia turkkilaisella tavalla, mutta se oli yllättävän hyvää. Työpäiväni päättyi kolmelta ja menin töiden jälkeen käymään entisessä työpaikassani sanomassa vielä moikat entisille työkavereille.

Perjantaina olin isommassa käräjäoikeudessa. Siellä vartijat eivät puhuneet melkein ollenkaan englantia, joten kommunikointi oli hieman haastavaa, mutta onneksi se kuitenkin onnistui. Mies, joka työskenteli myös toisessa käräjäoikeudessa niin hän tarjosi minulle kahvin ja jäätelön, koska oli minun vika päivä. Töiden jälkeen menin vielä toimistolle sanomaan moikat, kiittämään ja hästelemään. Minulla oli perjantaina paljon tekemistä.
Kävimme vielä Zni toimistolla keskustelemassa koko harjoittelusta sekä hakemassa tarvittavia papereita.Lähdin vielä tekemään viimeiset ostokset ja näin työkaverini illalla. Tuli myös tirautettua pari kyyneltä.

Lauantaina oli lähtö. Heräsin aikaisin ja laitoin viimeiset tavarat kasaan. Minulla meinasi iskeä jo epätoivo, kun en saanut matkalaukkua kiinni. Jouduin hieman järjestelemään tavaroita erilailla, mutta oli se yksi operaatio. Lähdimme kohti Grazia hieman ennen yhtä, josta meidän lentomme lähti kahden jälkeen.
Minulla oli hieman ongelmia matkalaukun kanssa, sillä se paino 10 kiloa yli sallitun rajan, mutta sain hoidettua asian ja lähdimme matkaan. Oli todella outoa tulla takaisin.
Lensimme Graz:ista Frankfurtiin ja sieltä Suomeen. Olimme perillä sunnuntain puolella, kello oli noin puoli yksi silloin. Siellä minulla oli perhe odottamassa ja lähdimme sitten kotia kohti. Olisin kyllä mielelläni voinut jäädä Sloveniaan.

1 kommentti:

  1. Hyvä Eveliina, hyvin olet kirjoittanut ajastasi vaihdossa. Mukavaa, että viihdyit! -Ilona

    VastaaPoista